Leveringbetingelser
Leveringstid
Hos JustMore modtager du din bestilling af lagervarer indenfor 1-2 dage efter afgivelse af din ordre. Undtaget er enkelte varegrupper, hvor der kan være en lidt længere leveringstid. Du kan dog på hvert produkt, altid se den forventede leveringstid.
Indeholder din ordre både lagervarer og bestillingsvarer, sender vi alt vi har på lager med det samme. Bestillingsvarer bliver eftersendt så snart de kommer på lager – naturligvis uden yderligere omkostninger for dig.
Vi sender varer fra flere forskellige lagre, så det er ikke sikkert, at du modtager alle dine varer samtidig. Vent derfor gerne 1-2 hverdage på, at det hele bliver leveret. Leveringen sker med forskellige transtportfirmaer såsom Post Danmark, GLS, Postnord Logistics, m.fl. En ordre kan godt blive delt op og leveret med forskellige transportfirmaer. Du kan desværre ikke selv bestemme, hvilket transportfirma du ønsker dine varer leveret med, det kommer an på varerne og hvilket lager, der sendes fra.
Modtager du ikke din pakke indenfor 2 dage
Er din pakke ikke modtaget indenfor de lovede 2 dage, bedes du kontakte vores kundeservice på telefon 7020 5537, eller ved at sende en mail til info@justmore.dk
Hvor må pakken stilles, hvis der ikke er nogen hjemme?
Når du kommer til betalingssiden, har du i feltet "Kommentar" mulighed for at skrive hvor fragtmanden må stille din pakke, hvis der ikke er nogen hjemme til at tage imod.
Hvis ordren må stilles uden kvittering, er det her muligt at oplyse hvor ordren må stilles, f.eks. foran døren, i garagen, under halvtag m.v. Vi kan dog ikke garantere at ordren stilles nøjagtigt der, hvor det er ønsket.
Hvis du vælger denne løsning, overgår risikoen for ordren til dig som kunde, når ordren er afleveret. Du bør derfor undersøge bestillingens indhold hurtigst muligt, og kontakte os med det samme, hvis pakken eller forsendelsens indhold viser tydelige tegn på skade.
Du skal dog være opmærksom på, at det kan være svært at bevise, at en skade er sket inden levering overfor fragtfirmaet, når pakken er leveret uden kvittering, og har stået uden opsyn i en periode.
Transportskade / defekt produkt:
Skulle der mod forventning være sket en synlig transportskade på den eller de pakker vi sender til dig, så er det vigtigt at du gør fragtmanden opmærksom på dette:
1. Enten kan du modtage pakken med forbehold.
2. Eller du kan åbne pakken mens fragtmanden ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal du nægte modtagelsen af pakken, så fragtmanden tager den med retur til vores lager.
Modtager du pakken uden forbehold, og uden at undersøge om der er sket skade på produktet. Så er det på eget ansvar, hvis der er sket en skade på produktet / produkterne som vi har sendt. Og vi kan derefter ikke erstatte leveringen.
Er skaden ikke synlig på pakken ved modtagelsen, har du stadig 8 dages reklamationsret.
Restordre
Vi opdatere vores lagerstatus hver nat, så skulle den lagervare du har bestilt være gået i restordre inden du bestiller, bliver du kontaktet af vores kundeservice pr. mail omkring ny forventet leveringstid. Ønsker du ikke at vente til vi får varen på lager igen, er du naturligvis velkommen til at annullere din bestilling.
Skaffevare
En vare der er markeret som skaffevare er ikke en fast del af vores sortiment, men en vare som vi kun bestiller hjem når vi modtager en ordre på produktet. Denne vare kan derfor hverken returneres eller afbestilles, så snart vi har bekræftet bestillingen. Dette gælder for både private og erhvervskunder.
Leveringsomkostninger
JustMore har fragtfri levering i hele Danmark ved køb for over 750,- kr. inkl. moms (ordre til Færøerne og Grønland tillægges ekstra fragt- og ekspeditionsgebyr – kontakt os for pris).
JustMore leverer til følgende lande: Danmark, Grønland, Island og Færøerne. Grønland, Island og Færøerne få oplyst den præcise fragt på tlf: 7020 5537
For at kunne holde vores laver priser på alle produkter, har vi følgende fragt- og ekspeditionstillæg:
Ved køb af varer for over 750 kr. inkl. moms
Leveres fragtfrit i Danmark
Ved køb af varer for under 750 kr. inkl. moms
Fragt- og ekspeditionstillæg på 50 kr. inkl. moms
Opbæring og montering
Større eller tunge varer leveres kun til nærmeste fortov eller rampe uanset fakturabeløb. Opbæring og montering kan dog ske mod gebyr. Ring til vores kundeservice på telefon 7020 5537 eller send en mail til info@justmore.dk for pris.
Fejllevering fra vores side
Ved fejllevering fra vores side, bedes du straks udfylde denne formular, så vi hurtigt kan sende dig det korrekte produkt. Og vi afhenter naturligvis den forkert leverede vare, uden omkostninger for dig.
Har du derimod selv bestilt en forkert vare ved en fejl, så kan du selvfølgelig returnere denne vare og bestille en ny vare. Du betaler her selv for at returnere varen.
Fortrydelsesret
Julegaver byttes frem til 31.01-2023
Som privat forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
JustMore.dk
Solvang 12
3450 Allerød
Eller hvis anden, får du denne adresse oplyst, bemærk pakken skal altid have et returnummer fra vores kundeservice, hvis dette ikke er på pakken, kan eller vil vi nægte modtagelse af pakken.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Kun mod forudgående aftale.
Ingen fortrydelsesret
På varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg – eksempelvis specialdesignet logovarer.
Kan ikke tages retur eller byttes.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Eventuel returnering af varer skal aftales med JustMore, og være foretaget inden 14 dage fra fakturadato. Uden forudgående aftale vil varer ikke kunne modtages - kontakt derfor ALTID din konsulent eller vores kundeservice først.
Specielt hjemkøbte varer og logovarer tages ikke retur ligesom allerede igangsatte ordrer på skaffevarer, logovarer og specialvarer ikke kan annulleres.
Håndkøbsmedicin tages ikke retur, herunder alt smertestillende og lignende medicin. Dette tages ikke retur ifølge den offentlige lovgivning.
Ved returnering modregner vi en returneringsomkostning på 25%, samt omkostningen til afhentning af varerne.
Varen skal returneres i ubrudt og ubeskadiget originalemballage.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
JustMore.dk
Solvang 12
3450 Allerød
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
(Indsæt hvilke oplysninger, der eventuelt yderligere indsamles.)
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
(Hvis I videregiver oplysninger til andre virksomheder, skal det her oplyses hvilke oplysninger I videregiver, hvorfor og til hvem.)
Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på (indsæt webshop-url) er (juridisk navn).
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).
For mere information omkring vores persondatapolitik – læs her.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.03.2019